perjantai 22. heinäkuuta 2016

Naisten aakkoset H


Tarukirjan haaste jatkuu ja vuorossa Naisten aakkoset 

H

 
Kuka on suosikkikirjailijasi?
Härkönen on vallannut paikkansa H-kirjaimessa yllättäen. Yleensähän minä miellän tämän kirjaimen miehen kautta. Tämä H on vaikea kirja, sillä en koe keitään näistä mitenkään suosikikseni. Hyviä kirjoja.
2. Kuka nainen joltakin muulta kulttuurin alalta on suosikkejasi?
Helen Mirren on englantilainen teatteri-, televisio- ja elokuvanäyttelijä. 

3.  Kaksi vaihtoehtoista kysymystä (voit tietysti vastata molempiin, jos haluat): 
b) Kenet suursuosikkisi haluaisit nostaa esille?  Tässä myös muut alueet kuin kulttuuri käyvät.
Tasapainoilen tässä kahden kirjailijan välillä. Paula Havaste on suosikkini kotimaisissa nykynaiskirjailijoissa. Kymmenen onnen Anna -sarja ihastutti minua.
 Vastaan kuitenkin Hustvedt, vaikka minä en ole lukenut kuin osan hänen kirjoista.
Hustvedtin tuotanto on kuitenkin kokonaisuudessaan enemmän minun makuuni.


Olen blogannut vain uusimman Hustvedtin  kirjan Elää, ajatella katsoa täällä.



Naisten aakkoset:

A
B
C
D
F
G

6 kommenttia:

  1. H on minustakin aika vaikea. Hyviä nostoja sinulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Härkösen olen löytänyt ihan äskettäin. Havaste kirjoittaa hienosti.

      Poista
    2. Minä myös tykkään Havasteen kirjoista☺

      Poista
    3. Mirja, Havaste kirjoittaa hyvin, pidän siitä, että hän tekee taustatyön huolella.

      Poista
  2. Minulla on H-kirjaimeen aivan runsaudenpulaa, kunhan sinne asti aikanaan pääsen (F vasta menossa). :) Olen lukenut Havasteelta vasta yhden kirjan (Kolme käskyä; oli ihan mukavaa luettavaa), mutta Tuulen vihat ja sen jatko-osat kiinnostavat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo Havaste on tavanomaisin. En ole saanut siihen makua, vaikka ovat hyllyssä. Kymmenen onnen Anna on hyvä, olen lukenut myös uusinta, siitäkin pidän enemmän kuin tuosta Kolme käskyä. Kannattaa kokeilla.

      H on minulla niin voimakkaasti miesten leimaama, että olin pulassa.

      Poista

Ilahduta minua kommentilla!