sunnuntai 12. kesäkuuta 2016

Kesän luvut ja arvontamuistutus





 
Kultasade


Kesän luvut

Uutuuksia

Olen ehdotellut Kesän kirjahetkissä uutuuksia. Joitakin uutuuksia on lukupinossa lukematta, mutta osan olen lukenut ja nämä odottavat blogitekstin kirjoittamista.

Odotan, että saan Engelsforsin trilogian päätöksen, jokunen sivu lukematta. Avain on YA-kirja, urbaania koulumaailmaan sijoittuvaa fantasiaa.

Luen ensi tilassa Virginia Woolfin päiväkirjojen neljännen osan. Haluaisin lukea sen mahdollisimman pian.

Tässä lukemiani uutuuksia odottamassa blogitekstiä.




Klassikko



Mielin lukea Basamin klassikkosarjasta muutaman kirjan. En ole päättänyt kirjaa, mutta Radcliffe Hallin Yksinäisyyden kaivo ja Syngen Aran saaret kiinnostavat.

En oikein tiedä syytä, mutta Hannu Salaman Juhannustanssit pyörii mielessäni. Lukisinko sen juhannuksena? Minulla ei ole sitä eli pitäisi löytää kirjaston siisti kappale. Ehkä Helkasta.

Olen ajatellut blogata matkakirjan 31.7. tai sitten hannaan. Katsotaan. Luin äskettäin Woolfin päiväkirjojen kolmannen osan. Siellä mainittiin eräs pistämätön klassikko. Kersti Juva on suomentanut sen. Se voisi olla vaihtoehto.  Voi Tristram näitä minun keksintöjä. Jos kumpikaan ei suju, niin varalla on vielä August Strindbergin Neiti Julie.



New To You Reading Challenge



Loin lukuhaasteen, jossa käyn läpi omia kirjoja. Esittelen haasteen täällä. Lähde sinäkin siihen mukaan.   

Ajatus kotikirjaston kirjojen lukemisesta syntyi osin siitä, että tässä piskuisessa kaupungissa kirjasto sulkeutuu perjantaisin klo 17.00 ja kesän kruunaa suljetut lauantait. Tulin tulokseen, että pärjään vallan mainiosti ilman paikallista  kirjastoa. Käytänkin jatkossa pääosin Helkan ja Helmetin kirjastoja, mutta ennen kaikkea keskityn omiin kirjoihini.

Erityisesti haluan tutkia kirjahyllyjeni sisältöä, että kuinka moni kiertoon joutava majailee siellä lukemattomana. Poista kesän arvonnoissa kirjoja, jotka menettävät paikkansa. Tässä on kaksi tulokasta, jotka tulevat blogiini, kunhan ehdin kirjoittaa. Nämä ovat paikkansa lunastavia kirjoja.



Arvontamuistutus

Olethan ottanut osaa kesäarvontaani. Sehän päättyy 15.6.



12 kommenttia:

  1. Tein itsekin pinon kirjahyllyni kirjoista, joita en ole lukenut. Niitä oli aika paljon ja teinkin sitten Top10, josta olen nyt lukenut kaksi. Vielä kahdeksan jäljellä ja kesääkin on vielä jäljellä :)
    Teidän kirjasto pitäisi olla auki kirjastokortilla, vaikka lauantaisin. Täällä on muutama kirjasto sillai auki, ettei siellä ole ollenkaan työntekijöitä. Palautus ja lainaus käy automaateilla.
    Mutta eihän sinulla ole hätää, kun hyllyissä on paljon kirjoja :)
    Hyvää sunnuntaipäivää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niitä on vain kertynyt vuosien mittaan. Haluan tutustua omiin kirjoihini. Ja toivon saman tuottavan muillekin iloa.

      On tuo häpeällistä, kun kyseessä on vanha kaupunki, jossa asuu paljon kulttuuriväkeä. Mikään tuollainen kehitys ei ulotu tänne. Kalliossa varaukset etsitään itse.

      Minulla ei hätää, voin kiertää kirjaston kaukaakin. Ja moottoritietä pääsee nopsasti Stadiin.

      Poista
  2. Odotan mielenkiinnolla postaustasi noista uutuuksista. Minä ikävä kyllä luen paljon e-kirjoja,kun asun Saksassa joten kirjojen saanti on välillä työlästä ja kallista tilaten. Tuo haasteesikin kiinnostaa mutta jos siihen sopii minulle uusia lukukokemuksia mukaan,ei niinkään ehkä teille muille outoja niin voisin myös liittyä. Täällä kirjastoni on rajallinen eikä ole sellaista kirjasto systeemiä kuten Suomessa on. Joten vain mitä itseltä löytyy ja e-kirjoina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi sinulla on e-kirjat! Se helpottaa paljon sinua. Olen itse kehno e-kirjojen kanssa, hankin Kobon, mutta ei edes värikantta. Silti olen varma, että tottuisin niihin paremmin kuin äänikirjoihin.

      Kyse on nimenomaan kirjoista, mitkä ovat itselle uusia. Ja sen tietää vain itse. Että lukija bongaa itselleen elämänpinnoja. Liity mukaan!

      Poista
  3. Katsoin New to You Reading Challenge -kuvasi ja totesin, että olisivat uusia minullekin. Olen lukenut (ja blogannut) vain Serranon Näkemiin, pikku naiset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä juttu! Ajattelin, että minä yksin olen ohitellut nuo. Joitakin aion saada hallintaan. Pitääkin etsiä tuo sinun blogiteksti. Saisi vain ilmat lämmetä, että tarkenisi lukea edes ulkona.

      Asun aika piskuisessa kaupungissa, täällä ei ole edes antikvariaattia, mikä on häpeällistä. Kulttuuriväkeä on sitäkin enemmän. Kaikesta huolimatta kolmesta kirpparista löytää aina jotain kivaa. Tuon Serranon löysin ihan äskettäin.

      Poista
  4. Mitähän tykkäär Girl Onlinesta. Se tuntuu olleen suosittu, mutta minä en lämmennyt. Ehken ollut silloin heppoisen kirjallisuuden tuulella.

    Sinulle on haaste: http://todellavaiheessa.blogspot.fi/2016/06/blogger-recognition-award.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän minä pidin, mutta minulla oli muita ongelmia. Aloitin kirjan ja yritin alun jälkeen saada sen eng. Täällä tulossa vasta kirjastoon, Hesassa jonot. Edes Hesasta ei voinut ostaa. Tilaaminen ei innostanut. Joten ostin suomeksi ja luin alistuen. Jokin tuossa kirjassa vain vaikutti minuun, että suomi maistui puulta.

      Kiitos haasteesta, mutta olen tehnyt sen täällä https://ullankirjat.blogspot.fi/2016/06/blogger-recognition-award.html
      Luin sinun vastaukset ja viehätyin niistä. Olen itse niin noviisi, että minusta oli ilo lukea sinun neuvot.

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Kuva jäi jotenkin sameaksi, vaikka tänään kuvien värit olivat ok. Kultasade on söpö, tutustuin siihen ensimmäisen kerran Ahvenanmaalla. Yöllä väsyneenä olin mennyt nukkumaan ja aamulla mökistä ulos astuessani näin sen. Luulin, että se ei ole todellinen. Täällä Porvoossa on joitakin melko isoja yksilöitä.

      Poista
  6. Hei, blogissani ois sulle tunnustus ja haaste: http://adelheid79.blogspot.com/2016/06/blogger-recognition-award-tunnustus-ja.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta, mutta olen tehnyt sen jo täällä.
      http://ullankirjat.blogspot.fi/2016/06/blogger-recognition-award.html
      Kiitos, että muistit minua.

      Poista

Ilahduta minua kommentilla!