lauantai 29. marraskuuta 2014

Minkä kirjan?




Minkä kirjan sinä toivoisit minun lukevan ensi vuonna? Ei niin, että lukisit blogitekstini. Ei. Vaan, minkä kirjan sinä toivoisit, että lukisin. Kirjan, josta olet pitänyt ja toivoisit minunkin löytävän tuon ihanan kirjan?

Voit antaa vinkinkin, mitä minun pitäisi aistia kirjasta. Mikä kirjassa tekee siitä erityisen?

Voit yhtä hyvin antaa dvd-vinkin.

Eli tehdään tämä toisin päin, olen täällä vastaanottavana osapuolena.



Laita vinkkisi 31.12. 2014 mennessä.

Kerron 1.1.2015 löytöretket, jotka aion tehdä.


Minkä kirjan?





Ensimmäiset ehdotukset kuvina ja linkit ehdottajien blogiin.

Ainon, MarikaOksan, MrRainfoldin, Pihi nainen





 

16 kommenttia:

  1. Tämä ei ole kyllä kaunokirjallinen kirjavinkki, mutta jos et ole vielä sattunut tutustumaan Maailman ihanin tyttö-valokuvakirjaan niin suosittelen. Kaunis ja koskettava.

    VastaaPoista
  2. Luin noin vuosi sitten Jorge Amadon Dona Flor ja hänen kaksi aviomiestään -kirjan. Jos et ole sitä vielä lukenut, suosittelen! Pari muuta tärppiä kuluneesta vuodestani: Mahfouz Naguibin Palatsikatu ja Orhan Pamukin Nimeni on punainen. Nämä tosin ovat Keltaisen kirjaston kirjoja, joten ehkä olet ne jo lukenut. Olipa kiva idea sinulla tässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan mahtava kokemus minullekin tämä idea. Jorge Amado on minulle koskematon. Kyllä minullakin on aukkoja Keltaisessa kirjastossa. Palatsikatukin. En tiedä, oliko Akateemisen alessa Hulluilla päivillä Pamukia. Olisin voinut tutkia nettiluettelon, mutta se ei olisi ollut reilua, kun toinen kertoi löytäneensä 9 kirjaa minulle jouluksi. Tiedän, että saan jouluksi pinon keltaisia, koska minulle on sanottu, että en saa ostaa yhtään Pamukia. Ihania nimiä. Kiitos.

      Poista
  3. Timothy Findleyn Ikuisen hämärän vaeltaja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Menin tutkimaan kirjahyllyjäni suuren epäuskon vallassa ja löysin kirjan Ulla 6 / 2003. Ehkäpä on aika lukea.

      Poista
  4. John Greenin Tähtiin kirjoitettu virhe. Minuun ainakin iski ja lujaa! Suosittelen myös leffan katsomista, ilmoitan kuitenkin valmiiksi parkumisvaarasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen lukenut tuosta, josko joulun pyhinä toinen tai toinen, kirja tai leffa.

      Poista
  5. Minä suosittelen Mark Levengoodin kirjoja Niin pieni ihmissydän on, Riemujen rikkaus ja surujen summa ja Miljoona ruusua. Nämä ovat pieniä suuria kirjoja, joiden lämpö, sydämellisyys ja viisaus säteilevät kirjojen sivulta aivan kuin miehestä itsestään kaikissa haastatteluissa, joita olen hänestä nähnyt tai lukenut. Itselläni on tuo viimeisin lukematta, mutta luulen, että se on samantyyppinen kuin kaksi ensimmäistä. Olen ostanut sen itselleni lahjaksi ja aion lukea kuusen katveessa.
    Mukavaa joulukuun alkua sinulle, Ulla! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alan tutkia noita. Nimeltä tiedän henkilön ja taustaa, syntynyt Yhdysvalloissa jne. Olen utelias.
      Joulun ajan iloja Marjatta!

      Poista
  6. Syksyn uutuuksista suosittelen Heli-Maija Heikkisen Viestikyyhkyupseeria. Talveen (ja kivaan haasteeseesi) sopisi hyvin Eowyn Iveyn Lumilapsi. En tiedä, oletko nuo lukenut, mutta suosittelen silti. :)
    Tunnelmallista joulukuuta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole kumpaakaan lukenut. Lumilapsi kiinnostaa kovasti, vaan ei tule mistään vastaan. Haluaisin sen omaksi. Kumpikin kiinnostaa.

      Poista
  7. Jonna ehti ennen minua, sillä suosittelen Eowyn Iveyn Lumilapsi teosta. En tiedä miten se kolahtaa helsinkiläiseen, mutta tämmöseen Pohjois-Suomen ihmiseen se kolahti kovaa ja korkealta. Toinen kirja jota suosittelen on Laura Saven Paljaat jalat teos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mai, olen tottunut Porvoossa sietämään lunta, ja pärjäsinhän minä nuo vuodet Oulussakin. Lumilapsi kiinnostaa minua. Lumi kirjoissa on ok. Hullaannuin Cunninghamin uusimman kirjan kanteen, mutta kirja ei säväyttänyt. Luminen Central Park, olisin ollut valmis heti sinne.

      Poista
  8. Minä hurahdin muutama vuosi sitten Anne B. Ragden Berliininpoppelit-kirjaan niin, että vetäisin samaan hengenvetoon trilogian kaksi muutakin, Erakkoravut ja Vihreät niityt. Mutta - olet varmaan jo lukenut...Minulle ei ole kirjablogia, mutta laitan linkin vaikka joulublogiini.
    http://donnanjoulu.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on tuo sarja hankittuna, mutta lukemaan en ole ehtinyt.

      Poista

Ilahduta minua kommentilla!